Categorieën
Oud nieuws

Donderdagavond biljarten

Een nieuwe club, even kijken hoe dat gaat. Maar eens langs en meespelen, allang in gedachten maar tot nog toe niet gedaan. Mensen zijn bekend, is altijd hartelijk en gezellig als ik binnenkom. Maar dat rijden er naar toe is toch een ding, effe wennen. Uiteindelijk blijkt het allemaal wel mee te vallen, we gaan het doen.

De binnenkomst hartelijk als altijd

Het ijs is gebroken, “ben jij dat nieuwe lid?” klein bevestigend knikje komt er minimaal vanaf, kom op Ruud! Handje geven hier en daar en de vriendelijkheid houd niet op, leuk dat je er bent! De wedstrijdleider wilde gelijk zijn taak overdragen, rustig aan, ben net binnen. Kan ik ook een spelletje meespelen? natuurlijk, gaan we regelen.

Gelijk de zwaarste tegenstanders

Als eerste de voorzitter, wat kan die man praten, bar! Speelt hij ook zo? zeker en gevaarlijk, het zweet loopt van m’n rug. Proberen bij te blijven en te laten zien dat ook ik een potje kan biljarten, het lukt, bijna uit en winst in zicht. HO even stoppen, gelijk winnen van de voorzitter is géén slim plan. Je moet nog door de ballotagecommissie en winnen zal dan niet direct helpen. Dus, verliezen op 1 carambole is wel zo handig, toch?

Loek bandstoten, ik Libre oef!!

Sympathieke tegenstander, leuk spel en ik krijg mooie aanvangers, hij bevalt me wel. Ik weet het, winst in deze partij en ik blijf. Nu maar hopen dat de commissie positief is. Die Loek, dat is een klantenbinder, leuk.

Het is al laat, de meesten zijn naar huis

Als wij de keu en de rommel opruimen, Loek en ik geven elkaar de hand. Het was een leuke partij, ik heb vanavond gezellig en fijn gespeeld. Heb lachende mensen gezien die met plezier hun sport beoefenen. Dolletje hier en daar, vriendelijke sneer en lachen, geweldig. Lid worden , goed idee!

De reporter